Previous slide
Next slide

طراحی کاتالوگ و بروشور چیست؟

یکی از بهترین روش ها برای معرفی محصول استفاده از کاتالوگ یا بروشور می باشد. با استفاده از یک کاتالوگ یا بروشور زیبا می توانید محصول یا خدماتتان را به بهترین شکل ممکن به مشتری معرفی کنید. کاتالوگ ها معرفی کننده کامل محصول و خدمات هستند و اگر زیبا و خلاقانه طراحی شوند می توانند ماندگاری بالایی در ذهن مخاطب داشته باشند. از جمله روش های دیگر برای برندسازی شرکت می توان به بروشور اشاره نمود با این تفاوت که بروشورها نسبت به کاتالوگ بیشتر به جزئیات محصول پرداخته اند و زبان آنها ساده تر می باشد.

با اینکه بین طراحی کاتالوگ و بروشور شباهت های بسیاری مانند صفحه آرایی، چینش عکس،متن و محتوا وجود دارد اما بروشورها به زبان ساده تری پیام را به مخاطب انتقال می دهند که البته به نوع محتوا و فونت انتخاب شده نیز بستگی دارد.

 

طراحی-کاتالوگ-و-بروشور-چیست

نکاتی در مورد داشتن یک کاتالوگ و بروشور زیبا

شناسایی مخاطبان هدف

داشتن عکس های فوق العاده

داشتن ایده های خلاقانه

وجود متن جذاب بدون کپی

استفاده رنگ های مناسب

انواع کاتالوگ:

متناسب با هر کسب و کاری از یک کاتالوگ استفاده می شود. بیشترین موارد استفاده از کاتالوگ برای معرفی محصولات و خدمات است.اما کاتالوگ ها بر اساس سایز، جنس جلد، جهت باز شدن کاتالوگ،نوع صحافی،گرماژ کاغذ کاتالوگ دارای تنوع زیادی می باشند که متناسب با نوع کار از هر یک استفاده می شود.

کاتالوگ تبلیغاتی:

همان طور که از اسمش پیداست از کاتالوگ های تبلیغاتی جهت تبلیغ محصول یا خدمات استفاده می شود به همین علت این نوع کاتالوگ ها باید از هویت بصری بالایی در راستای جذب مخاطب برخوردار باشد تا بتواند مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند در طراحی کاتالوگ تبلیغاتی انتخاب تصاویر، متن، رنگ بسیار پر اهمیت می باشد. زیرا با استفاده از تصاویر جذاب می توانید مخاطبان را به این سمت سوق دهید که به مطالعه کاتالوگ بپردازند و به محصول یا خدمات شما علاقه مند شوند.بهتر است در کاتالوگ های تبلیغاتی به غیر از معرفی محصول اشاره ای به دستاوردهای شرکت و توضیح کوتاهی در مورد تاریخچه فعالیت شرکت نیز بشود تا اعتماد مشتریان بیشتر شود.

کاتالوگ صنعتی:

کاتالوگ صنعتی در راستای فروش تجهیزات صنعتی کارخانجات و شرکت ها استفاده می شود . در این نوع کاتالوگ انتخاب رنگ، متن، تصاویر بسیار اهمیت دارد اما نباید آن را با کاتالوگ تبلیغاتی اشتباه گرفت زیرا استفاده بسیار از افکتها می تواند جنبه صنعتی بودن کاتالوگ را از بین ببرد.

مشاهده نمونه کار کاتالوگ

طراحی بروشور:

بروشور نیز مانند کاتالوگ در صفحات داخلی خود با کمک متن و تصویر به معرفی محصول و خدمات پرداخته است.با این تفاوت که انتقال اطلاعات در آن ساده تر انجام شده است از مزیت های طراحی بروشور می توان به هزینه کمتر آن نسبت به کاتالوگ، سهولت انتقال پیام و تنوع بالا اشاره نمود.

تیم مجرب آوای دوست با طراحی های حرفه ای و خلاقانه کاتالوگ و بروشور  حس رضایت را در مشتریان خود ایجاد می کند. داشتن تیم عکاسی صنعتی و محتوا نویس از جمله مزیت های استودیو آوای دوست می باشد تا این امکان را برای شما ایجاد کند که صفر تا صد طراحی کاتالوگ و بروشور خود را بدون هیچ نگرانی به ما بسپارید.

خدمات-طراحی-انواع-بروشور

خدمات طراحی انواع بروشور:

آوای دوست آماده طراحی انواع بروشورهای تبلیغاتی، رستوران، خلاقانه، چند لتی، منگنه ای، سیمی، مواد غذایی، محصولات بهداشتی، مبلمان، کتاب، نمایشگاهی، لباس و کفش، دارو، گرافیکی، سه بعدی و…می باشد.

مشاهده نمونه کار بروشور

قیمت طراحی کاتالوگ:

قیمت طراحی کاتالوگ به نوع طراحی، تعداد صفحات، ابعاد و سایز کاتالوگ بستگی دارد که این هزینه نیز متناسب با نوع چاپ و نوع کاغذ تغییر می کند.برای دریافت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

قبل از سفارش کاتالوگ 

انتخاب اندازه کاتالوگ (استاندارد بودن بسیار مهم است)

تیپ کاتالوگ (عمودی باشد یا افقی)

تعداد صفحات (زوج مضربی از 4 باشد )

نوع طراحی (طبق طراحی محتوا و عکس مشخص شود)

نوع جنس کاغذ (حتما گرم داخل و جلد متفاوت باشد )

نوع پوشش کاغذ (روی جلد حتما روکش استفاده شود)

نوشتن محتوا (بصورت تخصصی و ویرایش شده)

تیراژ (حداقل 500 جلد در نظر بگیرید)

نوع چاپ کاتالوگ (بصورت افست باشد ، کیفیت و قیمت پایین تر نسبت دیجیتال)

بسیار اهمیت دارد.

زمان بندی مناسب

انتخاب سبک و طراحی متناسب با نوع محصول

آماده سازی محتوا